Pagina pacientului

Program de comunicare între spital și aparținătorii pacienților COVID-19

Legea Nr. 46/21.01.2003 – Drepturile Pacienților

Chestionar de satisfacție a pacienților din Ambulatoriu

Chestionar de satisfacție a pacienților din Spital

Chestionar de satisfacție a pacienților din Spital – online

Formular sesizare pentru pacient

Lista actualizată cu tarifele pt serviciile medicale/nemedicale oferite la SJU TG JIU

Lista tarifelor actualizate pentru serviciile medicale și nemedicale ale SJU Tg Jiu 2023

Lista tarife actualizate examene histopatologice 2024

Lista tarifelor actualizate pentru serviciile medicale – examinări Radiologice 01.02.2024

Lista tarifelor actualizate pentru serviciile medicale si nemedicale oferite contra cost de SJU TG JIU – 01.06.2024

Dosarul electronic al pacientului

Program ridicare pachete de la aparținători pentru pacienți

Zilnic:
08:00 – 09:00
11:00 – 12:00
19:30 – 20:30

Reprezentanții Spitalului Județean de Urgență Târgu-Jiu transmit aparținătorilor rugămintea de a respecta Programul de ridicare a pachetelor.
Programul este afișat la intrările în unitate, mai exact la poarta unității medicale și este următorul: de luni până duminică, în intervalele orare 08:00 – 09:00, 11:00 – 12:00 și 19:30 – 20:30.
Apelăm la bunăvoința aparținătorilor și sperăm să conștientizeze că nerespectarea acestui program poate duce la perturbarea activității personalului de pe secții, dar și la diminuarea timpului alocat îngrijirii pacienților și a timpului destinat procesului de curățenie și dezinfecție.
Menționăm că în contextul situatiei generate de pandemia COVID-19 vizitele se pot efectua la pacienții în stare critică/severă și sunt permise numai cu acordul medicului curant/medicului de gardă care stabilește momentul când pacientul poate fi vizitat.

Acces vizitatori și aparținători/PROGRAM VIZITARE BOLNAVI

PROGRAM DE VIZITĂ MODIFICAT – 13.08.2024

Începând cu 13.08.2024, pacienții internați în secțiile/compartimentele SJU Tg JIu vor putea fi vizitați de luni până duminică în intervalul orar 14:00 – 16:00, cu o durată maxima de vizită de 15 minute/pacient.

Portul echipamentului de protecție devine obligatoriu (mască de protecție, halat de protecție și botoși); echipamentul de protecție va fi pus la dispoziția vizitatorilor de către unitatea medicală.

Pentru toate sectiile ATI, vizitarea pacientilor este permisă zilnic, de luni până duminică între orele: 13.00-14.00 și 19.00-20.00.

Măsura a fost luată ca urmare a creșterii numărului infecțiilor cu Covid-19. Măsurile de protecție sunt necesare pentru reducerea transmisibilității virusului SARS-CoV-2 la nivelul unității medicale și pentru protejarea pacienților și personalului medical.

Programul de vizită, modificat la nivelul Spitalului Județean de Urgență Târgu-Jiu
Având în vedere numărul crescut de cazuri de viroze și gripe, precum și epidemia de rujeolă declarată la nivel national, conducerea Spitalului Județean de Urgență Târgu-Jiu împreună cu medicul epidemiolog din cadrul unității, au decis modificarea programului de vizită al pacienților internați.
Astfel, de mâine, 24.01.2024, pentru toate secțiile cu excepția secțiilor de terapie intensivă (ATI), programul de vizită va fi de luni până vineri, în intervalul orar 13:00-14:00, iar sâmbăta și duminica între 09:00-10:00 și 14:00-15:00. Pentru secțiile de terapie intensivă (ATI), programul de vizită va fi de luni până duminică între orele 13:00-14:00.
Durata vizitei va fi de maximum 15 minute, iar aparținătorii vor primi, cu titlu gratuit, echipament standard de protecție (mască, halat și botoși de unică folosință).
De asemenea, la nivelul întregului spital este recomandată, atât personalului medical, cât și pacienților, purtarea măștii de protecție.
Programul de vizitare al pacienților internați în secțiile SJU Tg Jiu – conform Ordinului 3670/2022
Din data de 01.04.2023, programul de vizitare pentru secțiile/compartimentele SJU Târgu-Jiu (cu excepția ATI) este următorul:
-zilnic, de luni până vineri în intervalul orar 13:00 – 17:00
-sâmbăta și duminica în intervalul orar 09:00 – 12:00 și 14:00 – 17:00
cu respectarea urmatoarelor conditii:
• Accesul vizitatorilor este permis astfel;
– 1 vizitator/pacient in saloanele cu maxim 3 paturi, cate 1 vizitator pe rand
– 1 vizitator/pacient in saloanele cu 4-6 paturi, maxim 2 vizitatori in acelasi timp
– 1 vizitator/pacient in saloanele cu peste 6 paturi, maxim 3 vizitatori in acelasi timp. Durata vizitei va fi de maxim 30 minute, si se va face cu acordul medicului sef/coordonator; medicului curant; medicului de gardă
Vizitatorii/aparținătorii vor primi cu titlu gratuit echipamentul standard de protecție (mască de protecție, halat de protecție și botoși de unică folosință). Acest echipament îl vor primi la intrarea în secție și va fi înlăturat la ieșirea din secție.
În secțiile și compartimentele ATI programul de vizitare este: 13.00-14.00 si 19.00-20.00.
Durata vizitei va fi de maxim 10 minute, cu posibilitatea de prelungire, cu acordul medicului ATI.

• Accesul vizitatorilor este permis astfel;
– in saloanele cu maxim 4 paturi, 1 vizitator/pacient, cate 1 vizitator pe rand
– in saloanele cu peste 4 paturi, 1 vizitator/pacient, maxim 2 vizitatori in acelasi timp
Durata vizitei va fi de maxim 10 minute, cu posibilitatea de prelungire, cu acordul medicului ATI.
• Pe toata durata vizitei, vizitatorul va fi insotit de personal al sectiei/ compartimentului.
• Contactul fizic al vizitatorului cu pacientul este permis numai cu acordul si sub supravegherea asistentei medicale sau medicului ATI, acesta trebuie sa fie scurt si dupa o prealabila dezinfectie suplimentara a mainilor vizitatorului.
• accesul vizitatorilor poate fi suspendat pe durata efectuarii oricaror manevre, tehnici sau tratamente care necesita prezenta unui medic ATI si a cel putin unei asistente ATI. In aceste cazuri, intervalele orare zilnic de vizita pot fi prelungite pentru a asigura accesul tuturor vizitatorilor.
Vizitatorii/aparținătorii vor primi cu titlu gratuit echipamentul standard de protecție (mască de protecție, halat de protecție și botoși de unică folosință). Acest echipament îl vor primi la intrarea în secție și va fi înlăturat la ieșirea din secție.
• Pentru pacientii minori, se va permite accesul unui vizitator /aparținător doar în cazul în care copilul internat este neînsoțit;
• Nu este permisa vizitarea pacientilor cu boli infecto-contagioase COVID sau non-COVID (cu exceptia pacientilor aflati in stare grava/critica sau pacientii copii fara apartinator), acestia avand posibilitatea sa comunice telefonic sau prin intermediul personalului sectiei.
………………………………………………………………………………………………………………..
Se suspendă programul de vizitare în secțiile cu risc

Începând de astăzi, 11 ianuarie 2023se suspendă programul de vizită în secțiile cu risc crescut, respectiv ATI I, ATI II, ATI COVID, Boli Infecțioase, Compartiment arși, USTAAC, Neonatologie, Zonele Tampon suspecți COVID. (Comunicat)
Măsura a fost luată având în vedere contextul epidemiologic actual, evoluția infecțiilor/afecțiunilor respiratorii acute și a gripei, în baza legislației în vigoare Ordinul MS nr 3670/2022 și „Instrucțiunea privind instituirea stării de alertă epidemiologică determinată de gripă” publicată în Monitorul Oficial pe 05.01.2023
Programul de vizitare pentru celelalte secții/compartimente rămâne același, cu mențiunea că durata vizitei se va reduce la maximum 15 minute, cu respectarea condițiilor stabilite prin „Protocolul de vizitare a pacienților internați în Spitalul Județean de Urgență Târgu-Jiu”.
         Programul de vizitare este:
-zilnic, de luni până vineri în intervalul orar   13:00 – 17:00
-sâmbăta și duminica în intervalul orar   09:00 – 12:00 și 14:00 – 17:00
Vizitatorii/aparținătorii vor primi cu titlu gratuit echipamentul standard de protecție (mască de protecție, halat de protecție și botoși de unică folosință). Acest echipament îl vor primi la intrarea în secție și va fi înlăturat la ieșirea din secție.
În cazul pacienților minori, este permisă vizita unui aparținător doar în cazul în care pacientul internat este neînsoțit.
În secțiile în care programul de vizită este suspendat ori în situația în care starea de sănătate a pacientului nu permite vizitarea, secțiile/compartimentele vor asigura informarea telefonică zilnică a aparținătorilor, prin medicul curant/medicul de garda/personalul desemnat, despre starea și evoluția pacientului, cu respectarea drepturilor pacientului.

PROGRAM DE VIZITARE A PACIENȚILOR INTERNAȚI ÎN SECȚIILE SJU TG JIU
  
                    Începând cu data de 19.12.2022 programul de vizitare a pacienților internați în secțiile Spitalului Județean de Urgență Târgu Jiu va fi în conformitate cu prevederile  Ordinului Ministerului Sănătății nr. 3670/06.12.2022 și anume:
  
Pentru toate secțiile cu excepția secțiilor și compartimentelor ATI:
-zilnic, de luni până vineri în intervalul orar   13:00 – 17:00
 
-sâmbăta și duminica în intervalul orar   09:00 – 12:00 și 14:00 – 17:00
  
În cazul pacienților minori, este permisă vizita unui aparținător doar în cazul în care pacientul internat este neînsoțit.
 
Vizitarea pacienţilor internați în secţiile/compartimentele de terapie intensivă (ATI) este permisă zilnic în intervalul orar 15:00 – 16:00 și 19:00-20:00.
Protocol vizită pacienți și regulile care trebuie respectate conform Ordinului MS 3670/2022
09.12.2022
Program de vizită SJU Târgu-Jiu

     LUNI – VINERI    15:00 – 20:00
    SÂMBĂTĂ – DUMINICĂ  10:00 – 20:00
Vizitatorii trebuie să respecte următoarele reguli: să poarte masca de protecție, echipamentul de protecție pus la dispoziția dumnealor la intrarea în secții, să se dezinfecteze pe mâni, să nu îi deranjeze pe ceilalți bolnavi, să părăsească salonul dacă li se solicită de către personalul medical (în situații de urgență medicală sau dacă conduita lor este necorespunzătoare etc).
Protocol vizită pacienți și regulile care trebuie respectate conform Ordinului MS 1284/2012

21.09.2022
Conducerea Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu a decis aplicarea unor noi reguli privind vizitarea anumitor categorii de pacienți internați în spital, în conformitate cu prevederile legale.
În acest sens, începând din data de 21.09.2022, sunt permise vizitele unui membru al familiei/aparținătorul legal al pacientului în fiecare zi de miercuri, sâmbătă și duminică, în intervalul orar 15:00 – 17:00, iar timpul maximum alocat vizitei va fi de 10 minute.
Facem precizarea că un singur aparținător al unui pacient are voie să viziteze bolnavul internat în secțiile Spitalului Județean de Urgență Târgu-Jiu, iar într-un salon va fi permis accesul a maximum două persoane venite în vizită la bolnavi.

De asemenea, vizitatorii vor primi echipament standard de protecție (mască de protecție, halat și botoși de unică folosință); trebuie să respecte măsurile de igienă obligatorii pentru prevenirea apariției și transmiterii infecțiilor asociate activității medicale (dezinfectarea mâinilor înainte și după terminarea vizitei). Este interzis vizitatorilor să deranjeze sub orice formă ceilalți bolnavi, să se așeze pe paturile bolnavilor sau să intervină în modificarea poziției paturilor.
La nivelul Secțiilor Pediatrie, Neonatologie, Compartimentul Chirurgie și Ortopedie Pediatrică se va permite accesul unui aparținător doar în cazul în care copilul internat este neînsoțit.
Vizitarea pacienților critici COVID și Non-COVID, internați în secțiile ATI se va face zilnic, cu respectarea următoarelor condiții: aparținătorul face o cerere scrisă către conducerea unității medicale, cerere care va fi aprobată și de medicul curant/medicul șef de secție și de conducerea unității. Solicitarea va cuprinde obligatoriu numele și prenumele solicitantului, date de contact – număr de telefon, gradul de rudenie cu pacientul, numele și prenumele pacientului și secția unde acesta este internat. Această cerere scrisă va fi transmisă către registratura spitalului. După ce îi este aprobată vizita, vizitatorul este obligat să respecte toate măsurile sanitare care se impun.
Pe durata programului de vizitare, personalul medical poate solicita membrului familiei/aparţinătorului legal să întrerupă vizita și să părăsească incinta spitalului, în situații de urgență medicală, precum și în cazul în care conduita lor este necorespunzătoare sau prejudiciază efectuarea de manevre și îngrijiri medicale.
14.07.2022
Având în vedere creșterea numărului cazurilor confirmate SARS-COV-2 care se prezintă la Spitalul Județean de Urgență Târgu-Jiu, medicul coordonator al Serviciului de Prevenire a Infecțiilor Asociate Asistenței Medicale (SPIAAM) și conducerea unității medicale au luat o serie de măsuri care vor fi respectate la nivelul spitalului.
Astfel, începând de vineri, 15 iulie 2022, în Spitalul Județean de Urgență Târgu-Jiu, purtarea măștii de protecție este obligatorie; toți pacienții vor fi testați în vederea identificării coronavirusului. Testarea se va face utilizând teste antigen rapide în serviciile de urgențe-UPU-SMURD, Camerele de gardă- și teste RT-PCR în cadrul secțiilor.
De asemenea, începând de vineri, 15 iulie 2022, se interzice accesul vizitatorilor/aparținătorilor în spital. Excepție fac aparținătorii pacienților (covid și non-covid) aflați în stare gravă/critică și care sunt internați la Secțiile ATI/Compartiment ATI Covid. În aceste cazuri, vizitarea pacienților se face în urma unei programări/cerere scrisă aprobată de medicul curant, managerul unității medicale. Vizitatorii vor purta echipament de protecție pus la dispoziție pe fiecare secție, respectând toate măsurile sanitare care se impun.
Zilnic, pacienții din toate secțiile Spitalului Județean de Urgență Târgu-Jiu vor putea primi pachete de la aparținători; pachetele vor fi ridicate de la poarta unității medicale zilnic, după următorul program: 08:00 – 09:00; 11:00 – 12:00; 19:30 – 20:30.
Toate aceste măsuri sunt temporare și vor fi în vigoare în funcție de evoluția cazurilor de coronavirus.
Menționăm că în prezent avem 15 pacienți internați în Secția Boli Infecțioase, aceștia sunt diagnosticați cu SARS-CoV-2 și primesc tratament, iar la Compartimentul ATI-Covid avem 2 pacienți internați. Ieri la Unitatea de Primiri Urgențe s-au prezentat 8 pacienți pozitivi la coronavirus care au avut nevoie de internare.

06.06.2022
Accesul aparținătorilor în Spitalul Județean de Urgență Târgu-Jiu, permis în fiecare zi a săptămânii
Conducerea Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu a decis aplicarea unor noi reguli privind vizitarea anumitor categorii de pacienți internați în spital, în conformitate cu prevederile legale. Astfel, începând din 06.06.2022, vizitarea bolnavilor internați în cadrul Spitalului Județean de Urgență Târgu-Jiu va fi permisă în fiecare zi a săptămânii, în intervalul orar 15:00 – 17:00, cu respectarea anumitor condiții.
Astfel, sunt permise vizitele unui membru al familiei/aparținătorul legal al pacientului în fiecare zi, în intervalul orar 15:00 – 17:00, iar timpul maximum alocat vizitei va fi de 10 minute.
Facem precizarea că un singur aparținător al unui pacient are voie să viziteze bolnavul internat în secțiile Spitalului Județean de Urgență Târgu-Jiu, iar într-un salon va fi permis accesul doar a câte două persoane venite în vizită la bolnavi.
De asemenea, vizitatorii vor primi echipament standard de protecție (mască de protecție, halat și botoși de unică foloință); trebuie să respecte măsurile de igienă obligatorii pentru prevenirea apariției și transmiterii infecțiilor associate activității medicale (dezinfectarea mâinilor îniante și după terminarea vizitei). Este interzis vizitatorilor să deranjeze sub orice formă ceilalți bolnavi, să se așeze pe paturile bolnavilor sau să intervină în modificarea poziției paturilor.
Pe durata programului de vizitare, personalul medical poate solicita membrului familiei/aparţinătorului legal să întrerupă vizita și să părăsească incinta spitalului, în situații de urgență medicală, precum și în cazul în care conduita lor este necorespunzătoare sau prejudiciază efectuarea de manevre și îngrijiri medicale.
La nivelul Secțiilor Pediatrie, Neonatologie și Compartimentului Chirurgie și Ortopedie Pediatrică se va permite accesul vizitatorilor doar în cazul în care copilul internat este neînsoțit.
Vizitarea pacienților critici COVID și Non-COVID, internați în secțiile ATI se va face zilnic, cu respectarea următoarelor condiții: aparținătorul face o cerere scrisă către conducerea unității medicale, cerere care va fi aprobată și de medicul curant/medicul șef de secție și de conducerea unității. Solicitarea va cuprinde obligatoriu numele și prenumele solicitantului, date de contact – număr de telefon, gradul de rudenie cu pacientul, numele și prenumele pacientului și secția unde acesta este internat. Această cerere scrisă va fi transmisă către registratura spitalului. După ce îi este aprobată vizita, vizitatorul este obligat să respecte toate măsurile sanitare care se impun.


11.04.2022
Accesul aparținătorilor în Spitalul Județean de Urgență Târgu-Jiu, permis de două ori pe săptămână
Ținând cont de faptul că, în ciuda încetării stării de alertă, pandemia de COVID-19 nu a fost eradicată, conducerea Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu a decis aplicarea unor noi reguli privind vizitarea anumitor categorii de pacienți internați în spital, în conformitate cu prevederile legale.
În acest sens, sunt permise vizitele unui membru al familiei/aparținătorul legal al pacientului în fiecare zi de miercuri și sâmbătă, în intervalul orar 15:00 – 17:00, iar timpul maximum alocat vizitei va fi de 10 minute. Miercuri, 13 aprilie 2022, va fi prima zi în care va fi permisă vizitarea pacienților internați la Spitalul Județean de Urgență Târgu-Jiu.
Facem precizarea că un singur aparținător al unui pacient are voie să viziteze bolnavul internat în secțiile Spitalului Județean de Urgență Târgu-Jiu, iar într-un salon va fi permis accesul doar a câte două persoane venite în vizită la bolnavi.
De asemenea, vizitatorii vor primi echipament standard de protecție (mască de protecție, halat și botoși de unică foloință); trebuie să respecte măsurile de igienă obligatorii pentru prevenirea apariției și transmiterii infecțiilor associate activității medicale (dezinfectarea mâinilor îniante și după terminarea vizitei). Este interzis vizitatorilor să deranjeze sub orice formă ceilalți bolnavi, să se așeze pe paturile bolnavilor sau să intervină în modificarea poziției paturilor.
La nivelul Secției Pediatrie se va permite accesul vizitatorilor doar în cazul în care copilul internat este neînsoțit.
Vizitarea pacienților critici COVID și Non-COVID, internați în secțiile ATI se va face zilnic, cu respectarea următoarelor condiții: aparținătorul face o cerere scrisă către conducerea unității medicale, cerere care va fi aprobată și de medicul curant/medicul șef de secție și de conducerea unității. Solicitarea va cuprinde obligatoriu numele și prenumele solicitantului, date de contact – număr de telefon, gradul de rudenie cu pacientul, numele și prenumele pacientului și secția unde acesta este internat. Această cerere scrisă va fi transmisă către registratura spitalului. După ce îi este aprobată vizita, vizitatorul este obligat să respecte toate măsurile sanitare care se impun. Pe durata programului de vizitare, personalul medical poate solicita membrului familiei/aparţinătorului legal să întrerupă vizita și să părăsească incinta spitalului, în situații de urgență medicală, precum și în cazul în care conduita lor este necorespunzătoare sau prejudiciază efectuarea de manevre și îngrijiri medicale.
……………………………………..
În contextul epidemiologic actual privind scăderea infecțiilor cu virusul SARS-CoV-2, va fi permis accesul vizitatorilor/ aparținătorilor în spital, începând cu data de 24.07.2021, cu respectarea următoarelor condiții:
Rugăm aparţinătorii persoanelor internate la nivelul Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu, să respecte următorul protocol:
# Protocol privind vizitarea pacienților internați în spital – 15 sep. 2021
 
Regulament acces vizitatori:
– este interzis accesul în saloane a persoanelor cu simptome respiratorii;
– accesul vizitatorilor este permis doar cu echipament de protecție (halat, botoșei, mască – disponibile la intrarea în secții), cu respectarea măsurilor de igienă a mâinilor, la intrarea în secții și la părăsirea saloanelor;
– nu este permis accesul mai mult de un singur vizitator la un pacient;
– nu este permis accesul în secție a vizitatorilor care prezintă boli infecto-contagioase;
– este interzis vizitatorilor accesul în următoarele secții/servicii: farmacie, bloc alimentar, laborator, cameră servere, arhivă;
– este interzis accesul copiilor în spital ca vizitatori;
– vizitatorii nu au voie să afecteze curățenia, să deranjeze pacienții sau să se așeze pe paturile pacienților;
– este interzisă vandalizarea mobilierului. Persoanele care aduc astfel de prejudicii, în mod direct sau indirect, vor acoperi integral costul reparării sau înlocuirii acestor bunuri;
– vizitatorii nu au voie să intervină în îngrijirile medicale ale pacienților;
– vizitatorii nu au voie să aducă pacienților alimente alterate sau interzise de către medicul curant;
– vizitatorii nu au acces la documentele medicale ale pacienților; toate informațiile despre pacienți vor fi solicitate medicului curant cu acordul pacienților;
– în cadrul spitalului este strict interzis accesul cu echipament video și audio pentru înregistrări, fără acordul prealabil scris al conducerii spitalului;
– aparținătorii care solicită să rămână cu pacientul, în calitate de însoțitori, alături de pacienții internati, o pot face doar cu acordul medicului șef de secție și al medicului curant;
– în situația unei epidemii declarate, sunt total interzise vizitele la pacienții internați;
– sunt interzise afișajul, vânzările ambulanțe, distribuția materialelor publicitare în incinta spitalului, fără acordul scris al conducerii spitalului;
– vizitatorii au obligația să nu iși lase nesupravegheate obiectele personale, indiferent de zona în care se află, spitalul nefiind responsabil de dispariția acestora;
– Fumatul în unitate este strict interzis, nerespectarea acestei prevederi se sancționează cu amendă în cuantum de 100-500lei pentru persoanele fizice, potrivit legii 349/2002 pentru prevenirea și combaterea efectelor produselor din tutun.

Condiții de internare

Asistența medicală spitalicească se asigură cu respectarea urmatoarelor criterii:
a) urgențe medico-chirurgicale și situațiile în care este pusă în pericol viața pacientului sau au acest potențial, care necesită supraveghere medicală continuă;
b) diagnosticul nu poate fi stabilit în ambulatoriu;
c) tratamentul nu poate fi aplicat în condițiile asistenței medicale ambulatorii;
d) alte situații bine justificate de către medicul care face internarea și avizate de medicul șef de secție.
Menționăm că toate internările se fac în concordanță cu structura de secții și compartimente pe specialități a spitalului.
Serviciile medicale spitalicești sunt preventive, curative, de recuperare și paliative și cuprind:
a) consultații;
b) investigații;
c) stabilirea diagnosticului;
d) tratamente medicale și chirurgicale;
e) îngrijire, recuperare, medicamente, materiale sanitare, dispozitive medicale, cazare și masă.
Serviciile medicale spitalicești se acordă asiguraților pe baza recomandării de internare din partea medicului de familie, a medicului de specialitate din unități sanitare ambulatorii, aflate în relații contractuale cu casele de asigurări de sănătate. În situația în care pacientul nu poate dovedi calitatea de asigurat, spitalul acordă serviciile medicale de urgență necesare, având obligația să evalueze situația medicală a pacientului și să externeze pacientul dacă starea de sănătate a acestuia nu mai reprezintă urgență; la solicitarea pacientului care nu are calitatea de asigurat, se poate continua internarea, cu suportarea cheltuielilor aferente serviciilor medicale de catre acesta;
Pacientii trebuie sa prezinte urmatoarele documente:
1. Bilet de internare de la medicul de familie sau medicul specialist;
2. Buletinul sau cartea de identitate,card de sanatate;
3. Dovada calitatii de asigurat;
Documente care trebuie prezentate furnizorului de servicii medicale pentru a dovedi calitatea de asigurat:
-Salariat -act de identitate, card de sanatate si adeverinta eliberata de angajator care poarta viza casei de asigurari de sanatate.
-Persoana fizica autorizata (PFA) -act de identitate si dovada ultimei plati la FNUASS.
-Persoanele fizice fara venit obligata sa se asigure -act de identitate si ultima chitanta de plata in care este stipulata ultima luna/trimestru pentru care s-a platit, adeverinta coasigurat
-Pensionar -act de identitate si ultimul cupon/talon de pensie.
-Copii in varsta de pana la 18 ani -act de identitate, daca nu realizeaza venituri din munca.
-Elevii, ucenicii peste varsta de 18 ani si sub 26 de ani daca nu realizeaza venituri din munca-act de identitate si adeverinta de elev sau carnetul de elev vizat la zi.
-Absolventii de liceu, pana la inceperea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni -act de identitate si un act din care sa rezulte absolvirea liceului.
Studentii daca nu realizeaza venituri din munca -act de identitate si adeverinta de student sau legitimatia de student vizata la zi.
-Tinerii cu varsta de pana la 26 de ani care provin din sistemul de protectie a copilului si nu realizeaza venituri din munca sau nu sunt beneficiari de ajutor social-act de identitate, act doveditor ca provine din sitemul de protectie a copilului, declaratie pe proprie raspundere din care sa reiasa ca se afla in ingrijirea altei persoane si a documentelor eliberate de unitatile fiscale din care sa rezulte ca nu realizeaza venituri impozabile si/sau nu este beneficiar de ajutor social.
-Somer -act de identitate si carnetul si/sau adeverinta eliberata de AJOFM.
-Beneficiar de ajutor social -act de identitate si adeverinta eliberata de primarie din care sa rezulte calitatea de asistat social conform Legii nr. 416/2001.
-Persoane cu handicap -act de identitate, certificat de incadrare intr-un grad de handicap, vizat periodic, si documentul eliberat de unitatile fiscale din care sa rezulte ca nu realizeaza venituri impozabile.
-Asigurarea de sanatate facultativa (membrii misiunilor diplomatice, cetatenii straini si apatrizii care se afla temporat in tara si nu au solicitat viza de lunga sedere, cetatean roman cu domiciliul in strainatate care se afla temporat in tara) -act de identitate si dovada calitatii de asigurat se face cu ultima chitanta de plata in care este stipulata ultima luna/trimestru pentru care s-a efectuat plata.
-Beneficiari legi speciale (Decretul Lege nr. 118/1990: veteran de razboi, erou-martir al revolutiei, etc.) – act de identitate, un document doveditor in acest sens, eliberat de institutia abilitata sa elibereze acest act (vezi mai jos) si document eliberat de unitatile fiscale teritoriale din care sa rezulte ca nu realizeaza venituri impozabile, altele decat cele din pensii.
-Detinutii politici-certificatul din care reiese ca sunteti incadrat in prevederile Legii nr. 118/1990.
-Eroii Revolutiei din decembrie 1989-certificatul de erou al Revolutiei.
-Veterani de razboi -legitimatia de veteran.
-Femeile insarcinate, daca nu au nici un venit sau au venituri sub salariul de baza minim brut pe tara-act de identitate, adeverinta medicala si documentul eliberat de unitatile fiscale teritoriale din care sa rezulte ca nu realizeaza venituri impozabile sau, pe baza documentelor justificative, ca realizeaza venituri sub salariul de baza minim brut pe tara.
-Lauzele, daca nu au nici un venit sau au venituri sub salariul de baza minim brut pe tara -act de identitate, certificatului de nastere a copilului si documentul eliberat de unitatile fiscale teritoriale din care sa rezulte ca nu realizeaza venituri impozabile sau, pe baza documentelor justificative, ca realizeaza venituri sub salariul de baza minim brut pe tara.
-Bolnavii cu afectiuni incluse in programele nationale de sanatate stabilite de Ministerul Sanatatii, pana la vindecarea respectivei afectiuni, daca nu realizeaza venituri din munca, pensie sau din alte surse-act de identitate si un document care sa ateste boala inclusa in programele nationale de sanatate.
-Coasiguratul -act de identitate si un document care atesta calitatea de asigurat a persoanei in intretinerea careia se gaseste coasiguratul. Pot fi coasigurati urmatarele categorii de persoane sotul, sotia si parintii fara venituri proprii, aflati in intretinerea unei persoane asigurate.
-Persoanele care se afla in concediu medical pentru incapacitate temporara de munca -act de identitate si adeverinta emisa de angajator.
-Cetatenii straini si apatrizii care au solicitat si obtinut prelungirea dreptului de sedere temporara sau au domiciliul in Romania-act de identitate (pasapoarte) si document eliberat de casa de asigurari de sanatate.
-Cetatenii straini care au domiciliul in stainatate -act de identitate (pasapoarte) si cardul european de asigurari de sanatate.

Informații privind externarea

– La terminarea tratamentului sau la depasirea fazei acute a bolii, la externare se completeaza Scrisoarea Medicala, in doua exemplare, unul se va atasa FOCG a pacientului, iar celalalt se va înmâna pacientului/familiei spre a fi transmis medicului de familie. Bolnavului i se dau la iesirea din spital, dupa caz, indicatii de tratament si regim alimentar, indicatii privind regimul de viata si munca, necesitatea si data unor controale medicale ulterioare.
– Pacientul poate parasi spitalul la cerere, dupa ce în prealabil a fost informat de consecintele posibile asupra starii lui de sanatate. Solicitarea pacientului si faptul ca a fost informat privind consecintele deciziei sale se vor consemna în foaia de observatie si vor fi semnate de pacient.
– Se face de catre medicul curant si se va comunica pacientului cu cel putin 24 de ore inainte.
– Medicul curant va completa biletul de externare si scrisoarea medicala in care va consemna diagnosticul la externare, starea pacientului, tratamentul medical, indicatii privind regimul alimentar, data controlului medical si numarul de zile de concediu medical(dupa caz).
– Pacientii cu dificultati de deplasare vor fi însotiti pâna la iesirea din spital de o infirmiera urmând ca de acolo sa fie preluati de familie.

Documentele care se eliberează pacientului la externare

– Bilet de externare;
– Scrisoare medicala;
– Certificat de concediu medical(dupa caz);
– Adeverinta medicala(dupa caz);
– Reteta medicala;
– Decont de cheltuieli.

Coplată

 Pacienții trebuie să achite în momentul internării drept coplată suma de 10 lei.
* Conform art. 100 din Hotărârea Guvernului nr. 521/2023 din 26 mai 2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2023:

(1) Spitalele încasează de la asiguraţi suma corespunzătoare coplăţii astfel:
a) pentru serviciile medicale acordate în regim de spitalizare continuă, în secţiile/compartimentele cu paturi din unităţile sanitare cu paturi organizate conform prevederilor legale în vigoare şi aflate în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate;
b) pentru serviciile medicale spitaliceşti, acordate în regim de spitalizare continuă, prevăzute în pachetul de servicii medicale de bază. Excepţie fac serviciile medicale spitaliceşti acordate în secţiile/compartimentele de îngrijiri paliative, serviciile medicale spitaliceşti pentru internările bolnavilor aflaţi sub incidenţa art. 109, 110, 124 şi 125 din Legea nr. 286/2009, cu modificările şi completările ulterioare, şi în cazurile dispuse prin ordonanţă a procurorului pe timpul judecării sau urmăririi penale, care necesită izolare ori internare obligatorie şi tratamentul persoanelor private de libertate pentru care instanţa de judecată a dispus executarea pedepsei într-un penitenciar-spital, serviciile medicale spitaliceşti de lungă durată – ani – şi serviciile medicale spitaliceşti pentru care criteriul de internare este urgenţa medico-chirurgicală, precum şi tratamentul pacienţilor din penitenciare ale căror afecţiuni necesită monitorizare şi reevaluare în cadrul penitenciarelor-spital;
c) pentru serviciile medicale spitaliceşti acordate în regim de spitalizare continuă, nivelul minim al coplăţii este de 5 lei, iar nivelul maxim este de 10 lei. Valoarea coplăţii este stabilită de fiecare unitate sanitară cu paturi pe bază de criterii proprii, cu avizul consiliului de administraţie al unităţii sanitare respective.
(2) Furnizorii publici aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate nu pot încasa o altă plată din partea asiguratului pentru serviciile medicale spitaliceşti acordate în regim de spitalizare continuă în afara celor prevăzute la alin. (1) şi (4). Nerespectarea acestei obligaţii conduce la aplicarea sancţiunilor prevăzute la art. 102 alin. (1).
(3) Categoriile de asiguraţi scutite de coplată, prevăzute la art. 225 din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, fac dovada acestei calităţi cu documente eliberate de autorităţile competente că se încadrează în respectiva categorie, precum şi cu documente şi/sau, după caz, cu declaraţie pe propria răspundere că îndeplinesc condiţiile privind realizarea sau nerealizarea unor venituri, conform modelului prevăzut în norme.
(4) Spitalele încasează de la asiguraţi contravaloarea serviciilor hoteliere – cazare şi/sau masă – cu un grad ridicat de confort, peste confortul standard, acordate la cererea acestora, în condiţiile stabilite prin norme.

Categorii de persoane scutite de la coplată
Potrivit art. 225 din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
(1) Următoarele categorii de persoane sunt scutite de la coplată şi beneficiază de asigurare, fără plata contribuţiei, în condiţiile art. 224, după cum urmează:
a) copiii până la vârsta de 18 ani;
b) tinerii între 18 ani şi 26 de ani, dacă sunt elevi, absolvenţi de liceu, până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenicii sau studenţii;
c) bolnavii cu afecţiuni incluse în programele naţionale de sănătate stabilite de Ministerul Sănătăţii, pentru serviciile medicale aferente bolii de bază a respectivei afecţiuni, dacă nu realizează venituri din muncă, pensie sau din alte resurse;
d) persoanele fizice cu venituri din pensii şi indemnizaţie socială pentru pensionari, de până la 900 lei/lună inclusiv, indiferent dacă realizează sau nu alte venituri;
e) toate femeile însărcinate şi lăuzele, pentru servicii medicale legate de evoluţia sarcinii, iar cele care nu au niciun venit sau au venituri sub salariul de bază minim brut pe ţară, pentru toate serviciile medicale;
f) persoanele cetăţeni români, care sunt victime ale traficului de persoane;
g) persoanele reţinute, arestate sau deţinute, dacă nu realizează venituri din muncă, pensie sau din alte resurse, care se află în centrele de reţinere şi arestare preventivă;
h) donatorii de celule stem hematopoietice care sunt identificaţi ca fiind compatibili cu un pacient neînrudit sau înrudit, pentru evaluarea medicală finală în vederea donării, donare şi monitorizarea postdonare, dacă nu realizează venituri din muncă, pensie sau din alte resurse.
(2) Persoanele prevăzute la alin. (1) lit. a), e) şi f) sunt scutite de la coplată şi beneficiază de asigurare, fără plata contribuţiei, în condiţiile art. 224 şi în cazul în care nu deţin cod numeric personal, în termen de maximum un an de zile de la data primei prezentări la furnizorul de servicii medicale.
(3) Persoanele prevăzute la alin. (2) care solicită servicii medicale, vor declara că nu sunt înregistrate în registrele de stare civilă, cu excepţia copiilor de până la 14 ani şi a persoanelor cu handicap, pentru care declaraţia se formulează de către persoanele care le însoţesc la furnizorul de servicii medicale.
(4) În toate cazurile în care se vor aplica prevederile alin. (2) furnizorii de servicii medicale vor anunţa de îndată organele de poliţie şi serviciile de asistenţă socială din raza teritorială a furnizorului de servicii medicale, în vederea efectuării procedurilor de înregistrare a naşterii acestor persoane în registrele de stare civilă conform legii sau identificării lor, după caz.
(5) Fapta persoanei privind declararea neconformă cu realitatea constituie infracţiune de fals privind identitatea şi se pedepseşte conform prevederilor Codului penal.

Meniul zilnic

Material informativ despre meniul bolnavilor/Fotografii 11.11.2022
Meniu 25-31.10.2024
Meniu 22-24.10.2024
Meniu 15-21.10.2024
Meniu 11-14.10.2024
Meniu 01-10.10.2024
Meniu 18-24.09.2024
Meniu 17.09.2024
Meniu 15.09.2024
Meniu 07-14.09.2024
Meniu 06.09.2024
Meniu 04.09.2024
Meniu 03.09.2024
Meniu 02.09.2024
Meniu 01.09.2024
Meniu 31.08.2024
Meniu 30.08.2024
Meniu 29.08.2024
Meniu 24.08.2024
Meniu 21.08.2024
Meniu 08-20.08.2024
Meniu 02-05.08.2024
Meniu 01.08.2024
Meniu 13-19.07.2024
Meniu 21-25.06.2024
Meniu 14.06.2024
Meniu 08 – 10.06.2024
Meniu 06.06.2024
Meniu 04.06.2024
Meniu 01-02.06.2024
Meniu 31.05.2024
Meniu 25-27.05.2024
Meniu 21.05.2024
Meniu 17-20.05.2024
Meniu 15-16.05.2024
Meniu 11-13.05.2024
Meniu 10.05.2024
Meniu 09.05.2024
Meniu 08.05.2024
Meniu 07.05.2024
Meniu 06.05.2024
Meniu 05.05.2024
Meniu 04.05.2024
Meniu 30.04-03.05.2024
Meniu 20-23.04.2024
Meniu 19.04.2024
Meniu 18.04.2024
Meniu 17.04.2024
Meniu 11-15.04.2024
Meniu 7 – 9.04.2024
Meniu 03.04.2024
Meniu 01.04.2024
Meniu 30.03.2024
Meniu 28.03.2024
Meniu 27.03.2024
Meniu 23.03.2024
Meniu 18.03.2024
Meniu 14.03.2024
Meniu 11.03.2024
Meniu 08 – 09.03.2024
Meniu 06.03.2024
Meniu 05.03.2024
Meniu 27.02.2024
Meniu 26.02.2024
Meniu 25.02.2024
Meniu 23.02.2024
Meniu 22.02.2024
Meniu 15.02.2024
Meniu 14.02.2024
Meniu 12.02.2024
Meniu 09.02.2024
Meniu 08.02.2024
Meniu 06.02.2024
Meniu 04.02.2024
Meniu 02.02.2024
Meniu 01.02.2024
Meniu 31.01..2024
Meniu 29.01.2024
Meniu 21.01.2024
Meniu 19.01.2024
Meniu 15.01.2024
Meniu 12.01.2024
Meniu 09.01.2024
Meniu 08.01.2024
Meniu 06.01.2024
Meniu 04.01.2024
Meniu 03.01.2024
Meniu 02.01.2024
Meniu 01.01.2024
Meniu 31.12.2023
mENIU 29.12.2023
Meniu 28.12.2023
Meniu 26.12.2023
Meniu 25.12.2023
Meniu 24.12.2023
Meniu 22.12.2023
Meniu 20.12.2023
Meniu 19.12.2023
Meniu 18.12.2023
Meniu 17.12.2023
Meniu 15.12.2023
Meniu 05.12.2023
Meniu 04.12.2023
Meniu 01.12.2023
Meniu 29.11.2023
Meniu 21.11.2023
Meniu 20.11.2023
Meniu 19.11.2023
Meniu 16.11.2023
Meniu 14.11.2023
Meniu 10.11.2023
Meniu 01.11.2023
Meniu 30.10.2023
Meniu 29.10.2023
Meniu 25.10.2023
Meniu 20.10.2023
Meniu 11.10.2023
Meniu 10.10.2023
Meniu 06.10.2023
Meniu 20.09.2023
Meniu 19.09.2023
Meniu 08.09.2023
Meniu 05.09.2023
Meniu 01.09.2023
Meniu 31.08.2023
Meniu 26.08.2023
Meniu 16.08.2023
Meniu 11.08.2023
Meniu 09.08.2023
Meniu 08.08.2023
Meniu 07.08.2023
Meniu 04.08.2023
Meniu 02.08.2023
Meniu 31.07.2023
Meniu 30.07.2023
Meniu 27.07.2023
Meniu 26.07.2023
Meniu 22.07.2023
Meniu 19.07.2023
Meniu 18.07.2023
Meniu 11.07.2023
Meniu 10.07.2023
Meniu 07.07.2023
Meniu 04.07.2023
Meniu 03.07.2023
Meniu 23.06.2023
Meniu 21.06.2023
Meniu 20.06.2023
Meniu 19.06.2023
Meniu 18.06.2023
Meniu 15.06.2023
Meniu 14.06.2023
Meniu 13.06.2023
Meniu 06.06.2023
mENIU 05.06.2023
Meniu 29.05.2023
Meniu 15.05.2023
Meniu 14.05.2023
Meniu 04.05.2023
Meniu 02.05.2023
Meniu 01.05.2023
Meniu 28.04.2023
Meniu 24.04.2023
Meniu 17.04.2023
Meniu Paște
Meniu 12.04.2023
Meniu 04.04.2023
Meniu 01.04.2023
Meniu 30.03.2023
Meniu 28.03.2023
Meniu 23.03.2023
Meniu 21.03.2023
Meniu 16.03.2023
Meniu 03.03.2023
Meniu 02.03.2023
Meniu 01.03.2023
Meniu 28.02.2023
Meniu 27.02.2023
Meniu 26.02.2023
Meniu 20.02.2023
Meniu 17.02.2023
MENIU 02.02.2023
Meniu 30.01.2023
Meniu 27.01.2023
Meniu 26.01.2023
Meniu 25.01.2023
Meniu zilnic 24.01.2023
Meniu 20.01.2023
Meniu 17.01.2023
Meniu 16.01.2023
Meniu 06.01.2023
Meniu 05.01.2023
Specificația meniului 27.12.2022
Specificația meniului 25.12.2022
Specificația meniului 24.12.2022
Specificația meniului 21.12.2022
Specificația meniului 15.12.2022
Specificația meniului 13.12.2022
Specificația meniului 12.12.2022
Specificația meniului 09.12.2022
Specificația meniului 07.12.2022
Specificația meniului 06.12.2022
Specificația meniului 05.12.2022
Specificația meniului 29.11.2022
Specificația meniului 26.11.2022
Specificația meniului 25.11.2022
Specificația meniului 24.11.2022
Specificația meniului 23.11.2022
Specificația meniului 21.11.2022
Specificația meniului 18.11.2022
Specificația meniului 17.11.2022
Specificația meniului 16.11.2022
Specificația meniului 14.11.2022
Specificația meniului 13.11.2022
Specificația meniului 11.11.2022
Specificația meniului 10.11.2022
Specificația meniului 09.11.2022
Specificația meniului 07.11.2022
Specificația meniului 04.11.2022
Specificația meniului 02.11.2022
Specificația meniului 31.10.2022
Specificația meniului 28.10.2022
Specificatia meniului 27.10.2022
Specificația meniului 26.10.2022
Specificația meniului 21.10.2022
Specificația meniului 20.10.2022
Specificația meniului 19.10.2022
Specificația meniului 18.10.2022
Specificația meniului 17.10.2022
Specificatia meniului 14.10.2022
Specificația meniului 13.10.2022
Specificația meniului 30.09.2022
Specificația meniului 27.09.2022
Specificația meniului 29.08.2022
Specificația meniului 28.08.2022
Specificația meniului 25.08.2022
Specificația meniului 19.08.2022
Specificația meniului 16.08.2022
Specificația meniului 15.08.2022
Specificația meniului 01.08.2022
Specificația meniului 28.07.2022
Specificația meniului 22.07.2022
Specificația meniului 15.07.2022
Specificația meniului 12.07.2022
Specificația meniului 26.03.2022
Specificația meniului 23.06.2022
Specificația meniului 15.06.2022
Specificația meniului 10.06.2022
Specificația meniului 09.06.2022
Specificația meniului 03.06.2022
Specificația meniului 31.05.2022
Specificația meniului 04 mai 2022
Specificația meniului – 13 aprilie 2022
Specificația meniului – 11.04.2022
Specificația meniului – 23.03.2022
Specificația meniului – 21.03.2022
Specificația meniului – 16.03.2022
Specificația meniului – 01.03.2022
Specificația meniului – 28.02.2022
Specificația meniului – 22.02.2022
Specificația meniului – 14.02.2022
Specificația meniului – 07.02.2022
Specificația meniului – 31.01.2022
Specificația meniului – 26.01.2022
Specificația meniului – ultima actualizare 02.11.2021
Specificația meniului – 31.12.2021 – 01.01.2022

Drepturile pacientului


Drepturile pacientului internat
Legea nr. 46 din 21.01.2003, cu modificarile si completarile ulterioare
Pacienții au dreptul la îngrijiri medicale de cea mai înaltã calitate de care societatea dispune, în conformitate cu resursele umane, financiare si materiale. Pacientul are dreptul de a fi respectat ca persoanã umanã, fãrã nici o discriminare.
1. Dreptul pacientului la informatia medicalã
– Pacientul are dreptul de a fi informat cu privire la serviciile medicale disponibile, precum si la modul de a le utiliza
– Pacientul are dreptul de a fi informat asupra identitãtii si statutului profesional al furnizorilor de servicii de Sãnãtate.
– Pacientul internat are dreptul de a fi informat asupra regulilor si obiceiurilor pe care trebuie sã le respecte pe durata spitalizãrii.
– Pacientul are dreptul de a fi informat asupra stãrii sale de sãnãtate, a interventiilor medicale propuse, a riscurilor potentiale ale fiecãrei proceduri, a alternativelor existente la procedurile propuse, inclusiv asupra neefectuãrii tratamentului si nerespectãrii recomandãrilor medicale, precum si cu privire la date despre diagnostic si prognostic.
– Pacientul are dreptul de a decide dacã mai doreste sã fie informat în cazul în care informatiile prezentate de cãtre medic i-ar cauza suferintã.
– Informatiile se aduc la cunostintã pacientului într-un limbaj respectuos, clar, cu minimalizarea terminologiei de specialitate; în cazul în care pacientul nu cunoaste limba românã, informatiile i se aduc la cunostintã în limba maternã ori în limba pe care o cunoaste sau, dupã caz, se va cãuta o altã formã de comunicare.
– Pacientul are dreptul de a cere în mod expres sã nu fie informat si de a alege o altã persoanã care sã fie informatã în locul sãu.
– Rudele si prietenii pacientului pot fi informati despre evolutia investigatiilor, diagnostic si tratament, cu acordul pacientului.
– Pacientul are dreptul de a cere si de a obtine o altã opinie medicalã.
– Pacientul are dreptul sã solicite si sã primeascã, la externare, un rezumat scris al investigatiilor, diagnosticului, tratamentului si îngrijirilor acordate pe perioada spitalizãrii.


2. Consimtãmântul pacientului privind interventia medicalã
– Pacientul are dreptul sã refuze sau sã opreascã o interventie medicalã asumându-si, în scris, rãspunderea pentru decizia sa; consecintele refuzului sau ale opririi actelor medicale trebuie explicate pacientului.
– Când pacientul nu îsi poate exprima vointa, dar este necesarã o interventie medicalã de urgentã, personalul medical are dreptul sã deducã acordul pacientului dintr-o exprimare anterioarã a vointei acestuia.
– În cazul în care pacientul necesitã o interventie medicalã de urgentã, consimtãmântul reprezentantului legal nu mai este necesar.
– În cazul în care se cere consimtãmântul reprezentantului legal, pacientul trebuie sã fie implicat în procesul de luare a deciziei atât cât permite capacitatea lui de întelegere.
– În cazul în care furnizorii de servicii medicale considerã cã interventia este în interesul pacientului, iar reprezentantul legal refuzã sã îsi dea consimtãmântul, decizia este declinatã unei comisii de arbitraj de specialitate.
(2) Comisia de arbitraj este constituitã din 3 medici pentru pacientii internati în spitale si din 2 medici pentru pacientii din ambulator.
– Consimtãmântul pacientului este obligatoriu pentru recoltarea, pãstrarea, folosirea tuturor produselor biologice prelevate din corpul sãu, în vederea stabilirii diagnosticului sau a tratamentului cu care acesta este de acord.
– Consimtãmântul pacientului este obligatoriu în cazul participãrii sale în învãtãmântul medical clinic si la cercetarea stiintificã. Nu pot fi folosite pentru cercetare stiintificã persoanele care nu sunt capabile sã îsi exprime vointa, cu exceptia obtinerii consimtãmântului de la reprezentantul legal si dacã cercetarea este fãcutã si în interesul pacientului.
– Pacientul nu poate fi fotografiat sau filmat într-o unitate medicalã fãrã consimtãmântul sãu, cu exceptia cazurilor în care imaginile sunt necesare diagnosticului sau tratamentului si evitãrii suspectãrii unei culpe medicale.



3. Dreptul la confidentialitatea informatiilor si viata privatã a pacientului
– Toate informatiile privind starea pacientului, rezultatele investigatiilor, diagnosticul, prognosticul, tratamentul, datele personale sunt confidentiale chiar si dupã decesul acestuia.
– Informatiile cu caracter confidential pot fi furnizate numai în cazul în care pacientul îsi dã consimtãmântul explicit sau dacã legea o cere în mod expres.
– În cazul în care informatiile sunt necesare altor furnizori de servicii medicale acreditati, implicati în tratamentul pacientului, acordarea consimtãmântului nu mai este obligatorie.
– Pacientul are acces la datele medicale personale.
– Orice amestec în viata privatã, familialã a pacientului este interzis, cu exceptia cazurilor în care aceastã imixtiune influenteazã pozitiv diagnosticul, tratamentul ori îngrijirile acordate si numai cu consimtãmântul pacientului.
Sunt considerate exceptii cazurile în care pacientul reprezintã pericol pentru sine sau pentru sãnãtatea publicã.



4. Drepturile pacientului în domeniul reproducerii
– Dreptul femeii la viatã prevaleazã în cazul în care sarcina reprezintã un factor de risc major si imediat pentru viata mamei.
– Pacientul are dreptul la informatii, educatie si servicii necesare dezvoltãrii unei vieti sexuale normale si sãnãtãtii reproducerii, fãrã nici o discriminare.
– Dreptul femeii de a hotãrî dacã sã aibã sau nu copii este garantat, cu exceptia cazului prevãzut la art. 26.
Pacientul, prin serviciile de sãnãtate, are dreptul sã aleagã cele mai sigure metode privind sãnãtatea reproducerii.
Orice pacient are dreptul la metode de planificare familialã eficiente si lipsite de riscuri.



5. Drepturile pacientului la tratament si îngrijiri medicale
– În cazul în care furnizorii sunt obligati sã recurgã la selectarea pacientilor pentru anumite tipuri de tratament care sunt disponibile în numãr limitat, selectarea se face numai pe baza criteriilor medicale.
Criteriile medicale privind selectarea pacientilor pentru anumite tipuri de tratament se elaboreazã de cãtre Ministerul Sãnãtãtii si Familiei în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi si se aduc la cunostinta publicului.
– Interventiile medicale asupra pacientului se pot efectua numai dacã existã conditiile de dotare necesare si personal acreditat.
Se excepteazã de la prevederile alin. (1) cazurile de urgentã apãrute în situatii extreme.
– Pacientul are dreptul la îngrijiri terminale pentru a putea muri în demnitate.
– Pacientul poate beneficia de sprijinul familiei, al prietenilor, de suport spiritual, material si de sfaturi pe tot parcursul îngrijirilor medicale. La solicitarea pacientului, în mãsura posibilitãtilor, mediul de îngrijire si tratament va fi creat cât mai aproape de cel familial.
– Pacientul internat are dreptul si la servicii medicale acordate de cãtre un medic acreditat din afara spitalului.
– Personalul medical sau nemedical din unitãtile sanitare nu are dreptul sã supunã pacientul nici unei forme de presiune pentru a-l determina pe acesta sã îl recompenseze altfel decât prevãd reglementãrile de platã legale din cadrul unitãtii respective.
Pacientul poate oferi angajatilor sau unitãtii unde a fost îngrijit plãti suplimentare sau donatii, cu respectarea legii.
– Pacientul are dreptul la îngrijiri medicale continue pânã la ameliorarea stãrii sale de sãnãtate sau pânã la vindecare.
Continuitatea îngrijirilor se asigurã prin colaborarea si parteneriatul dintre diferitele unitãti medicale publice si nepublice, spitalicesti si ambulatorii, de specialitate sau de medicinã generalã, oferite de medici, cadre medii sau de alt personal calificat. Dupã externare pacientii au dreptul la serviciile comunitare disponibile.
– Pacientul are dreptul sã beneficieze de asistentã medicalã de urgentã, de asistentã stomatologicã de urgentã si de servicii farmaceutice, în program continuu.
 
 
Drepturile pacientilor sunt reglementate de Legea nr.46/2003 si Normele de Aplicare aprobate prin Ordinul Ministerului Sanatatii Publice nr. 386/2004. Pacientii au dreptul la ingrijirile medicale de cea mai inalta calitate de care societatea dispune, in conformitate cu resursele umane, financiare si materiale ale unitati. Pacientul are dreptul de a fi respectat ca persoana umana fara nici o discriminare.
• Pacientii au dreptul la îngrijiri medicale de cea mai înalta calitate, de care societatea dispune, în conformitate cu resursele umane, financiare si materiale;
• Pacientul are dreptul de a fi respectat ca persoana umana, fara nici o discriminare;
• Pacientul are dreptul de a fi informat cu privire la serviciile medicale disponibile, precum si la modul de a le utiliza;
• Pacientul are dreptul de a fi informat asupra identitatii si statutului profesional al furnizorilor de servicii de sanatate;
• Pacientul internat are dreptul de a fi informat asupra regulilor si obiceiurilor pe care trebuie sa le respecte pe durata spitalizarii;
• Pacientul are dreptul de a fi informat asupra starii sale de sanatate, a interventiilor medicale propuse, a riscurilor potentiale ale fiecarei proceduri, a alternativelor existente la procedurile propuse, inclusiv asupra neefectuarii tratamentului si nerespectarii recomandarilor medicale, precum si cu privire la date despre diagnostic si prognostic;
• Pacientul are dreptul de a decide daca mai doreste sa fie informat în cazul în care informatiile prezentate de catre medic i-ar cauza suferinta;
• Pacientul are dreptul de a cere în mod expres sa nu fie informat si de a alege o alta persoana care sa fie informata în locul sau;
• Pacientul are dreptul de a cere si de a obtine o alta opinie medicala;
• Pacientul are dreptul sa solicite si sa primeasca, la externare, un rezumat scris al investigatiilor, diagnosticului, tratamentului si îngrijirilor acordate pe perioada spitalizarii;
• Pacientul are dreptul sa refuze sau sa opreasca o interventie medicala asumându-si, în scris, raspunderea pentru decizia sa; consecintele refuzului sau ale opririi actelor medicale trebuie explicate pacientului;
• Consimtamântul pacientului este obligatoriu pentru recoltarea, pastrarea, folosirea tuturor produselor biologice prelevate din corpul sau, în vederea stabilirii diagnosticului sau a tratamentului cu care acesta este de acord;
• Consimtamântul pacientului este obligatoriu în cazul participarii sale în învatamântul medical clinic si la cercetarea stiintifica;
• Pacientul nu poate fi fotografiat sau filmat într-o unitate medicala fara consimtamântul sau, cu exceptia cazurilor în care imaginile sunt necesare diagnosticului sau tratamentului si evitarii suspectarii unei culpe medicale;
• Toate informatiile privind starea pacientului, rezultatele investigatiilor, diagnosticul, prognosticul, tratamentul, datele personale sunt confidentiale chiar si dupa decesul acestuia. Informatiile cu caracter confidential pot fi furnizate numai în cazul în care pacientul îsi da consimtamântul explicit sau daca legea o cere în mod expres;
• Pacientul are acces la datele medicale personale;
• Orice amestec în viata privata, familiala a pacientului este interzis, cu exceptia cazurilor în care aceasta imixtiune influenteaza pozitiv diagnosticul, tratamentul ori îngrijirile acordate si numai cu consimtamântul pacientului;
• Pacientul are dreptul la informatii, educatie si servicii necesare dezvoltarii unei vieti sexuale normale si sanatatii reproducerii, fara nici o discriminare;
• Drepturile pacientului la tratament si îngrijiri medicale. În cazul în care furnizorii sunt obligati sa recurga la selectarea pacientilor pentru anumite tipuri de tratament care sunt disponibile în numar limitat, selectarea se face numai pe baza criteriilor medicale;
• Pacientul are dreptul la îngrijiri terminale pentru a putea muri în demnitate;
• Pacientul poate beneficia de sprijinul familiei, al prietenilor, de suport spiritual, material si de sfaturi pe tot parcursul îngrijirilor medicale. La solicitarea pacientului, în masura posibilitatilor, mediul de îngrijire si tratament va fi creat cât mai aproape de cel familial;
• Pacientul internat are dreptul si la servicii medicale acordate de catre un medic acreditat din afara spitalului;
• Personalul medical sau nemedical din unitatile sanitare nu are dreptul sa supuna pacientul nici unei forme de presiune pentru a-l determina pe acesta sa îl recompenseze altfel decât prevad reglementarile de plata legale din cadrul unitatii respective;
• Pacientul poate oferi angajatilor sau unitatii unde a fost îngrijit plati suplimentare sau donatii, cu respectarea legii;
• Pacientul are dreptul la îngrijiri medicale continue pâna la ameliorarea starii sale de sanatate sau pâna la vindecare;
• Pacientul are dreptul sa beneficieze de asistenta medicala de urgenta, de asistenta stomatologica de urgenta si de servicii farmaceutice, în program continuu.
 
Extras
Legea nr. 46 din 21 ianuarie 2003 – Legea drepturilor pacientului
Monitorul Oficial nr. 51 din 29 ianuarie 2003

Obligațiile pacientului

Pe parcursul internării în Spitalul Județean de Urgență Târgu-Jiu aveți obligația:
·        De a trata cu respect și considerație toate persoanele întâlnite în spital (personalul medico-sanitar, voluntari, pacienți și familiile lor, alți vizitatori ai spitalului)
·        De a respecta și păstra ordinea și liniștea în spital
·        De a păstra curățenia în salon/rezervă/spații comune
·        De a respecta intimitatea și confidențialitatea celorlalți
·        De a colabora cu echipa medicală și de a oferi toate informațiile cu privire la starea de sănătate (istoricul medical, alergii, medicamentele luate etc.)
·        De a respecta tratamentul și regimul alimentar stabilit împreună cu medicul curant
·        De a informa personalul medical asupra oricărui simptom, semn (spre exemplu, febră, alergii, diaree, vărsături, infecții ale pielii sau orice alte stări de boală) sau oricărei modificări a stării de sănătate, apărute în timpul tratamentului administrat
·        De a adresa întrebări atunci când nu înțelege procedurile sau planul de tratament stabilit de medicul curant
·        De a nu părăsi incinta spitalului decât cu aprobarea medicului curant și pentru situații întemeiate; Bolnavii internaţi sunt obligaţi să poarte, pe durata internării, ţinuta regulamentară de spital; Bolnavii internaţi nu pot părăsi unitatea sanitară în ţinuta de spital, fiind interzisă circulaţia pe străzi în astfel de ţinută;
·        De a nu introduce și/sau consuma băuturi alcoolice ori substanțe periculoase sau interzise de lege
·        De a nu fuma în incinta spitalului. De asemenea, este interzis consumul de băuturi alcoolice 
·        De a informa, după caz, echipa de conducere a spitalului, medicul șef de secție sau asistenta șefă, orice încălcare a drepturilor dumneavoastră ca pacient

Obligațiile pacientului internat/Regulament privind conduita persoanelor internate în spital
Pacienții internați în spital sunt obligați:
1. Sa respecte orarul de activitate pentru persoanele internate în spital;
2. Sa respecte programul de vizită pentru a nu perturba desfăşurarea activităţii medicale însecţii;
3. Sa respecte programul de masa si odihna;
4. Sa respecte condiţiile de disciplină ale secţiei şi spitalului;
5. Sa foloseasca cu grija bunurile care -i sunt puse la dispoziţie, orice degradare fiind supusaregulilor de drept civil;
6. Sa nu fumeze în salon şi pe holurile spitalului – conform legii 349/2002;
7. Sa nu consume şi sa nu introduca băuturi alcoolice în spital;
8. Sa nu efectueze comerţ şi sa nu practice jocuri de noroc;
9. Sa nu folosasca aparate electrocasnice fără avizul personalului din secţii;
10. Sa respecte prescriptiile medicale;
11. Sa nu utilizeze medicamente fara indicatia medicului de salon;
12. Sa respecte regimul alimentar indicat de medic;
13. Sa poarte echipamentul obligatoriu de spital şi sa nu părăseasca incinta spitalului în ţinuta unităţii sanitare;
14. Sa detina la internare prosop, tacamuri, sapun, pasta de dinti si papuci de casa
15. Sa depoziteze efectele la garderoba centrala a spitalului;
16. Sa nu depoziteze efectele in salon sau alte incaperi din incinta sectiilor;
17. Sa se ingrijeasca de igiena sa individuala, iar daca starea de sanatate nu le va permite, vor fi ajutati de apartinatori si personalul auxiliar;
18. Sa mentina igiena patului, a salonului si a celorlalte spatii pe care le foloseste in timpul internarii;
19. Sa nu utilizeze stingătoarele şi instalaţiile de oxigen;
20. Sa nu consume sau depoziteze alimente perisabile din afara spitalului;
21. Sa nu depoziteze şi arunce pe geam resturi alimentare sau alte alimente;
22. Sa nu depoziteze in salon ghivece cu flori, sau flori taiate pastrate in vase cu apa;
23. Sa nu foloseasca ziare pentru a manca pe ele, sau pentru a tapeta noptierele;
24. Sa atenţioneze personalul de serviciu asupra eventualelor avarii la instalaţiile electrice,sanitare sau de încalzire centrală;
25. Sa anunţe şi sa respecte recomandările personalului de serviciu în caz de început de incendiu;
26. Sa se informeze de la personal cum se colecteaza deseurile menajere si medicale;
27. Sa colecteze selectiv deseurile menajere: HARTIE, PLASTIC, STICLA – in recipientele puse la dispozitie de catre institutie conform Legii 132/30 iunie 2010;
28. Sa nu părăseasca sectia sau spitalul fără aprobarea medicului sau asistentei de salon;
29. Sa se adreseze în mod civilizat personalului medico-sanitar fără acte de agresiune verbală sau fizică, situaţie în care va fi externat.
30. Sa evite folosirea telefonului mobil in incinta spitalului.

REGULI PENTRU PREVENIREA INFECȚIILOR ASOCIATE ASISTENȚEI MEDICALE
Siguranța pacienților și a vizitatorilor este o prioritate pentru Spitalul Județean de Urgență Târgu-Jiu. La nivelul spitalului funcționează Serviciul de Supraveghere și Prevenire a Infecțiilor Asociate Asistenței Medicale, care supraveghează condițiile de igienă spitalicească, dezinfecția și sterilizarea în scopul prevenirii infecțiilor asociate asistenței medicale. Infecțiile asociate asistenței medicale sunt acele boli care pot să apară pe parcursul spitalizării și pot fi afecțiuni virale, dar și bacteriene, pentru care pacientul poate necesita tratament suplimentar sau prelungirea duratei de spitalizare. 
Posibile cauze sunt: deficiențe de igienă, sterilizare, nerespectarea regulamentelor de către pacienți sau vizitatori.
Folosiți obiectele dumneavoastră personale de igienă
SPĂLAȚI-VĂ PE MÂINI la intrarea și la ieșirea din salon, după folosirea grupului sanitar, înainte și după masă, etc.
FOLOSIȚI SERVEȚELE DE UNICĂ FOLOSINȚĂ SAU BATISTA ori de câte ori este nevoie (tuse, strănut)
RESPECTAȚI ÎNTOCMAI INSTRUCȚIUNILE PERSONALULUI MEDICAL
IGIENA PERSONALĂ ESTE OBLIGATORIE zilnic (în cazul pacienților imobilizați este asigurată de personalul secției)
Serviți masa respectând instrucțiunile personalului medical
Îmbrăcămintea cu care ați venit o veți duce la garderobă
Respectați indicațiile personalului medical cu privire la depozitarea alimentelor și colectarea deșeurilor

Drepturile și obligațiile asiguratului

Drepturile și obligațiile asiguratului
Legea nr. 95/2006, cu modificarile si completarile ulterioare
In cali­ta­tea dvs. de asi­gu­rat ave­ti drep­tu­ri garan­ta­te de lege insa si obli­ga­tii pe care tre­bu­ie sa le res­pec­ta­ti.
Drep­tu­ri­le asi­gu­ra­tu­lui:
• Sa aleaga furnizorul de servicii medicale, precum si casa de asigurari de sanatate la care se asigura, in conditiile prezentei legi si ale contractului-cadru;
• Sa fie inscrisi pe lista unui medic de familie pe care il solicita, daca indeplinesc toate conditiile prezentei legi, suportand cheltuielile de transport daca optiunea este pentru un medic din alta localitate;
• Sa isi schimbe medicul de familie ales numai dupa expirarea a cel putin 6 luni de la data inscrierii pe listele acestuia;
• Sa beneficieze de servicii medicale, medicamente, materiale sanitare si dispozitive medicale in mod nediscriminatoriu, in conditiile legii;
• Sa efectueze controale profilactice, in conditiile stabilite prin contractul-cadru;
• Sa beneficieze de servicii de asistenta medicala preventiva si de promovare a sanatatii, inclusiv pentru depistarea precoce a bolilor;
• Sa beneficieze de servicii medicale in ambulatorii si in spitale aflate in relatie contractuala cu casele de asigurari de sanatate;
• Sa beneficieze de servicii medicale de urgenta;
• Sa beneficieze de unele servicii de asistenta stomatologica;
• Sa beneficieze de tratament fizioterapeutic si de recuperare;
• Sa beneficieze de dispozitive medicale;
• Sa beneficieze de servicii de ingrijiri medicale la domiciliu;
• Sa li se garanteze confidentialitatea privind datele, in special in ceea ce priveste diagnosticul si tratamentul;
• Sa aiba dreptul la informatie in cazul tratamentelor medicale;
• Sa beneficieze de concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate in conditiile legii.

Pentru amanunte privind conditiile in care asiguratii pot beneficia de aceste drepturi accesati pagina Casei Nationale de Asigurari de Sanatate: Ce trebuie sa faca asiguratul?



Obligatiile asiguratului:
• Sa se inscrie pe lista unui medic de familie;
• Sa anunte medicul de familie ori de cate ori apar modificari in starea lor de sanatate;
• Sa se prezinte la controalele profilactice si periodice stabilite prin contractul-cadru;
• Sa anunte in termen de 15 zile medicul de familie si casa de asigurari asupra modificarilor datelor de identitate sau a modificarilor referitoare la incadrarea lor intr-o anumita categorie de asigurati;
• Sa respecte cu strictete tratamentul si indicatiile medicului;
• Sa aiba o conduita civilizata fata de personalul medico-sanitar;
• Sa achite contributia datorata fondului si suma reprezentand coplata, in conditiile stabilite prin contractul-cadru;
• Sa prezinte furnizorilor de servicii medicale documentele justificative ce atesta calitatea de asigurat.

Skip to content